♥ Astrid og Aksel ♥

♥ Astrid og Aksel ♥

torsdag den 10. januar 2013

Fødselsdagsgave! (og tand nr. 2)

 Inden længe har Aksel fødselsdag! Jeg har allerede skrevet invitationer, for når ens søn fylder 1 år, så skal det fejres! Vi har valgt at holde fest af tre omgange, da vi jo ikke har så meget plads og så har vi valgt at der skal serveres boller, varm kakao, kage og lagkage på rigtig børnefødselsdagsmaner!
Når man har fødselsdag skal man helt sikkert have gaver! Derfor har vi købt Aksels første "gå-sko", nemlig et par læder "prewalkers" fra Bundgaard, som eftersigende skulle være rigtig gode at starte ud med, pga. kvaliteten. For mig er kvaliteten alfa og omega når det kommer til sko og Aksels små fusser, de skal simpelthen have den bedste behandling de kan få!. 
Skoene kom med posten i dag og jeg tror de kommer til at passe perfekt til Aksels fødselsdag om lidt over en måned, de er en str. 20!
Denne model er kun egnet til indendørsbrug, så når han for alvor begynder at gå vil Martin og jeg overveje om han skal have endnu et par Bundgaard.
Vi valgte i første omgang, at købe et par med snørebånd, da de evt. kan sikre en bedre pasform, men senere er jeg helt klart tilhænger af velcrolukning, da det er meget nemmere i en travl hverdag, men også når Aksel selv skal lære at tage sko på.
Farven valgte Martin og de er købt her: milkywalk.com til 179 kr! En rigtig god pris i forhold til normalprisen på omkring 300kr! :) 
 
 
Udover sko fandt jeg forleden frem til en facebookgruppe, hvor en person laver og sælger wallstickers til rimelige priser og i flot design! Jeg kunne ikke stå for fristelsen og bestilte et navneskilt til Aksels dør, når vi får hus.
Jeg skal helt klart have flere wallstickers når han får sit nye værelse, de kan gøre rigtig meget ved et rum. Jeg har en ide om at få alfabetet på væggen over eller ved siden af hans kommende bogreol og evt. små figurer i friske farver omkring et legehjørne.
Dette navneskilt kostede kun 55 kr. inkl fragt!
 Facebookgruppen hedder "MJ´S salg-wallstickers".
 
 
 NU er Aksels anden fortand i undermunden på vej op! Man kan se en lille spids titte frem :) Jeg kan også ane der hvor den højre fortand i overmunden er på vej, jeg er spændt på hvor længe der går før den bryder igennem. :)
Ihh... vores dreng bliver så stor!!
 
I kan  forresten også lige få en hurtig update på vuggestuen, hvor Aksel er ved at være kørt godt ind. Han er der ca. hver dag fra. kl. ca. 09 til han vågner fra sin middagslur omkring kl. 14-14-30. Han trives og er endelig begyndt at spise sin madpakke derhenne. 
I starten kunne pædagogerne ikke få ham til at spise noget pga. de mange nye indtryg(Puha det gav mange bekymringer) :( Han ville (heldigvis) kun spise herhjemme.
Nu er han begyndt at spise lidt mere i vuggestuen. De valgte efter nogle dage, at lade ham sidde i deres køkken med en mindre gruppe børn, faktisk "de store børn" og det går meget bedre, dog spiser han stadig ikke vildt meget, men det har han aldrig gjort.
Vi har lavet en aftale om, at han skal have en flaske med mælk inden han skal ud at sove lur, så er jeg sikker på at han i det mindste får lidt i maven og desuden er Aksel slet ikke klart til, at give slip på sin flaske endnu. Det får han helt selv lov til til at bestemme når han er!! :)
 
I morgen skal han og jeg have en velfortjent fridag, hvor vi får besøg af en veninde og hendes skønne datter, som er på alder med Aksel. Vi glæder os!! :) 
 
Ps. her er en guide til skostørrelser; http://www.babyklar.dk/boern-1-3-aar/fodmaaler.html

1 kommentar:

  1. Fine sager ham Aksel bliver forkælet med ;) Vi glæder os til i morgen.

    SvarSlet