♥ Astrid og Aksel ♥

♥ Astrid og Aksel ♥

torsdag den 9. januar 2014

Den søde ventetid...

... Og snart er det slut. Martin og jeg kender nu datoen på det planlagte kejsersnit, og dermed ved vi hvornår lillesøster senest vil komme til verden. Det er en lidt underlig følelse, men det giver også en masse ro i sindet. NU skal de sidste få uger og dage nydes i graviditeten og jeg vil bruge en masse tid på at slappe af og hygge med Aksel.
 
Lillesøster vejede 2419g ud fra scanningen og lægerne gætter på at hun også bliver ca. fine samme størrelse som Aksel, der vejede 3340g ved fødslen.
Efter vi havde været til samtale og scanning på sygehuset, tog Martin og jeg en tur på restaurant Pingvin i Aalborg og spiste en LÆKKER frokost- den samme restaurant hvor var vi ude at spise kort før vi fik Aksel
Det var lidt spøjst at sidde der igen under samme betingelser med TYK(ke) mave(r) og lade tankerne glide tilbage til alle de minder og oplevelser vi har fået med i bagagen på bare to år. 
Da vi sad der for to år siden, tror jeg ikke, at vi i vores vildeste fantasi havde forestillet os, at vi både ville have en lækker søn på knap 2 år, et færdigbygget drømmehus samt en lillesøster på vej!    
 Der kan sandelig nå at ske meget!
 
Vi har valgt at holde datoen for kejsersnittet hemmelig. Det er kun vores forældre der ved besked, da mine forældre skal passe Aksel imens.
 
Hvis alt går som planlagt, afleverer vi ham i vuggestuen som vanligt og det bliver så min mor der henter ham fra vuggestuen om eftermiddagen og kører ham hjem til os, hvor de kan hygge sig sammen.
Alt efter om der er meget ventetid på sygehuset, vil Martin så komme hjem og tage Aksel med ud på sygehuset til lillesøster og jeg. Hvis det bliver senere end forventet, venter vi med at introducerer Aksel og lillesøster for hinanden til den næste dag. I den periode hvor lillesøster og jeg er indlagt, vil Martin og Aksel være sammen herhjemme og komme og besøge os på barselsgangen eller patienthotellet.
 
HVIS fødslen går i gang af sig selv, før dagen hvor vi har en tid til kejsersnit skal vi blot ringe og møde op på sygehuset. Alt efter hvornår på døgnet det vil ske, kan der derfor godt forekomme lidt ændringer i vores program. Det er der også taget højde for. Men som udgangspunkt har vi det bedst med at Aksel beholder så meget af sin normale hverdag som muligt.  

Den "søde ventetid" skal jo bruges på noget- min mor kom forleden dag forbi med min mormors gamle symaskine, så jeg forhåbentlig kan komme i gang med flere af mine amatør-sy-projekter :)
 
Jeg er stadig forbløffet over, hvor hurtigt denne graviditet er gået! -Og lige om lidt er hun her! Vi er næsten så klar som vi kan blive, selv "storebror-gaven" til Aksel er købt! NU venter vi blot i spænding!!
 
Et lille billede taget i weekenden af vores puttetrold, som kun ville sidde ved mor og vågne efter middagsluren i barnevognen- samt et smukt citat jeg så forleden dag.
 

2 kommentarer:

  1. Det er SÅ spændende! :)

    Hvor er stjerne stoffet købt? Måske man kan få det i blå også? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er købt på Kreabylullu.dk af min veninde :) Og jeg mener at det fås med i blå :)

      Slet