♥ Astrid og Aksel ♥

♥ Astrid og Aksel ♥

onsdag den 14. maj 2014

Lille lækker trold

 Astrid er 14 uger i morgen. Hun er en lille lækker trold!
På mors dag grinede hun for første gang! Det er simpelthen noget af det største man kan opleve som mor. Den sødeste lille baby klukke latter.
 
Da sundhedsplejersken var forbi for en uges tid siden, vejede Astrid 5 kg og målte 59 cm. - En lille vaks og stærk trunte. Hun var (og er stadig) helt perfekt og følger sin egen kurve.
Hun fuldammes og jeg er utrolig stolt af, at det lykkedes at amme denne gang og samtidig at være nået så langt. Jeg havde en forestilling om, at jeg rigtig gerne ville amme den første måned, hvis jeg kunne få det til at fungerer- så mit mål må siges at være nået. 
 
Efter at have haft et "flaskebarn" og nu et "ammebarn", kan jeg se både fordele og ulemper ved begge scenarier.
Jeg indrømmer gerne, at det da var super nemt, at Martin også kunne deltage på det område og give flaske- så jeg kunne få lidt mere "frihed". Med et "ammebarn", som ikke vil tage flaske (i hvert fald ikke længere), skal man sommetider tænke lidt alternativt når dagen skal planlægges.
Jeg kan ikke bare lige smutte af sted- og når trunten ikke vil tage en flaske (endda med udmalket mælk), så er det jo ret vigtigt at Astrid og jeg altid følges ad.
 
Lige for tiden sover hun som vinden blæser- nogle dage sover hun nogle gode lange lure om dagen og rigtig godt om natten og andre dage, sover hun kun mange korte lure og vågner 3-4 gange om natten. Men hun udvikler sig og bliver mere og mere opmærksom på hendes omgivelser- hvilket giver en masse oplevelser og indtryk som skal bearbejdes, så det skal hun selvfølgelig også have lov til at reagere på.   
 
Inden længe skal hun døbes og vi er i fuld gang med forberedelserne...
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar