♥ Astrid og Aksel ♥

♥ Astrid og Aksel ♥

tirsdag den 28. oktober 2014

Truntepigen


 
Det er ikke meget jeg får blogget. Jeg synes ikke rigtig tiden er til det. Eller jeg vælger nok nærmere at bruge min tid på andre ting- men inden længe (1. december!!) starter Astrid i vuggestue og så får jeg nok brug for at fordrive min tid med noget! I går havde vi det sidste besøg af sundhedsplejersken.
 Astrid er en bette vaks trunte! Ca. 7 kg og 68 cm. Hun trives og sundhedsplejersken var imponeret over Astrids, nysgerrige, imødekomende og smilende lille væsen og ikke mindst hendes frygtløse og enorme energi niveau!
 
Hun kravler, rejser sig op af ting-og giver slip, hvilket kan give en del knops og dårlige nerver hos moderen! Jeg håber at hun lige vil tage den lidt med ro fra nu af, indtil hun mestre balanceevne og forståelse for niveauforskelle lidt bedre.
 
Astrid bliver stadig ammet en del (oftes om natten.. suk, men det er et kapitel vi snart vil forsøge at lave om på), men er også god til at spise grød, mos, rugbrød- og ja, stort set al mad. Dog har hun ingen tænder endnu, derfor er det vigtigt at vi også hjælper hende lidt og servere delvis blød kost- og nu hvor hun som nævnt er en lille energisk pige, må hun gerne fedes lidt ekstra op.
Hun har fået en del hår og det er nemmere at sætte hendes hår med en lille tot! Det er simpelthen så hyggeligt og Aksel hjælper glædeligt til med både at finde og afprøve hårpynt til Astrid!
 
   Hun kan klappe kage og vinke og er begyndt at have humor! Hun kravler f.eks. helt bevidst hen mod vores lamelgardiner og  med et smørret grin tager hun fat og begynder at hive og ruske i dem, selvom hun ved hun ikke må- eller hugger mor og fars mobiltelefoner, imens hun sidder med det største smil og fjantede grin på læben!
 
Hun er også blevet en lille drillepind overfor Aksel og vil lege lige der hvor Aksel er og helst med det Aksel sidder med! Hvilket Aksel ikke altid er helt med på. Hvis Aksel så snupper noget legetøj (tilbage) for næsen af Astrid kan hun sørme også "skælde ud" eller nærmere sladre og lyde rigtig tøsefornærmet. Søskendekærlighed når det er bedst!
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar