♥ Astrid og Aksel ♥

♥ Astrid og Aksel ♥

mandag den 18. juni 2012

Dagen hvor Aksel skulle døbes ❤

Så kom dagen endelig! Dagen vi begge have ventet på.
Vi havde valgt, at det skulle være så nemt for os selv som muligt. Så lokalet legede vi gennem mine forældre i den by hvor jeg er opvokset (som også lå tæt på kirken). Maden valgte vi, at bestille udefra. Kransekagen sørgede mine forældre også for.
Vi orkede simpelthen ikke at stå og lave det hele selv. Det skulle være en dag hvor vi næsten ikke skulle røre en finger, så vi kunne hygge om vores gæster og bare nyde dagen.

Tøjet have jeg været ude at finde sammen med min mor et par uger inden og dåbskjolen var jo også på plads!

Det eneste jeg selv ville stå for var pynten til bordene og så ville jeg gerne selv lave to kager med fondant. Pynten kunne jeg få gennem mine forældres forretning, så det var også dejlig nemt og kagerne sørgede jeg for at forberede i ugen op til dåben.

Selvom vi forsøgte at gøre det hele så nemt og afslappet som muligt, kunne vi dog ikke undgå, at der kom lidt nerver på, på selve dagen. ;)
Vi var begge meget spændte på, hvordan Aksel ville takle selve dåben i kirken, da han ikke er særlig vild med musik og høje toner- han formåede da også næsten at overdøve både præsten og orglet! hehe.. Orgelmusik brød han sig slet ikke om! -Men vi tog det hele med et smil, og heldigvis fik han også en lille lur på min arm i kirken, da han var blevet helt udmattet af at græde. Stakkels lille mand! :)

Da vi stod ved døbefonden i kirken blev både Martin og jeg meget rørte, og da vi kom hjem, talte vi om hvor pussigt det er, at man åbenbart bliver mere sentimental når man har fået børn?

Resten af dagen klarede Aksel bare så flot! Han var et pragteksemplar og en rigtig charmetrold overfor gæsterne!
Vi havde simpelthen den bedste dag man kunne ønske sig, med god mad og dejligt selskab!
Vi hyggede os og det samme gjorde gæsterne. Derudover fik Aksel bare SÅ mange fine og flotte gaver, det var helt overvældende!
Mange af gaverne var også meget personlige, hvilket også var rørende!
Den dag vil vi helt sikkert huske og mindes tilbage på med glæde -og vi glæder os til vi kan fortælle om den og vise billeder til Aksel!


 Mor, far og Aksel

Kagerne var med drømmekagebunde, Maraboucreme og hindbærmousse. De var smurt op med nutellasmørcreme og pyntet med frosting i kanten. En rigtig kaloriebombe! :) Men det smagte godt!

På den ene kage havde jeg lavet en lille elefant og en lille "nusseklud" hvorpå der stod hans fødselsdato, vægt og længde ved fødslen.

På den anden kage havde jeg lavet en sut og en hagesmæk samt skrevet hans dåbsdato :)


Sådan så bordene ud, lyseblå og med et enkelt tema :)

Gavebordet med de mange gaver! Her står alle gaverne endnu ikke på bordet!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar