♥ Astrid og Aksel ♥

♥ Astrid og Aksel ♥

tirsdag den 11. september 2012

Say Cheese! ;)

Inspireret af vores hyggelige kæresteaften i lørdags, hvor vi var ude at spise, fik jeg lyst til at lave cheesecake :) (jeg fik nemlig bla. cheesecake til dessert).
Det er jo en flot og lækker dessert og den kan laves på mange måder. Denne her er super nem at lave og smager himmelsk! Ikke for sød og ikke for sur.

Jeg har bare brugt følgende:

Lidt cremefraiche
Flødeost naturel
Sukker
Vaniljestang
Citronsaft
Hindbærsyltetøj
Digestive kiks

Jeg har bare forsøgt mig lidt frem med ostecremen, så den fik den smag jeg kunne lide. Der skal bare ikke for meget cremefraiche i, for så bliver den for "vandet".
Som det ses på billedet kommes creme og knuste kiks skiftevis i et glas (man kan evt. komme et lag syltetøj i midten) og slutte af med et lag syltetøj.
Her har jeg bare brugt et par Irish Coffee glas med lange skeer til, de passer fint til denne dessert ;)

Tror også jeg vil lave sådan et par stykker i morgen, hvor mødregruppen kommer på besøg til brunch :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar