♥ Astrid og Aksel ♥

♥ Astrid og Aksel ♥

søndag den 16. september 2012

Aftensmad!

Vores aftensmad bestod i dag af Hokaidogræskar-suppe og fyldte peberfrugter med ris og oksekød :)

Det smagte sørme godt og hvor er vi mætte nu! Aksel fik også smagt græskar, som jeg havde kogt og most. Dog var han ikke videre begejstret for det. Han hader kartofler for tiden og græskar får lidt den samme konsistens som kartofler når det bliver kogt, men vi havde lige håbet, at vi kunne lokke ham til at spise det, da det er mere sødt i smagen. Dog var han vild med bagte peberfrugter, så længe han SELV fik lov at holde ved det. ;)

Havde ingen opskrift, så maden er bare lavet lidt på gefühl ;)

Suppen bestod af:
½ skrællet og hakket hokaido græskar, som blev svitset i en gryde sammen med hakket hvidløg, timian, chili og lidt karry. Derefter kom jeg lidt vand deri og så fik det lov at stå og koge.
Da det var kogt, kom jeg lidt grøntsags boullion deri, samt lidt fløde og ekstra krydderier og så blev det blendet med stavblenderen. Det blev serveret med ristet bacon og cremefraiche.

Peberfrugterne var fyldt med:
hakket oksekød, som blev svitset med hvidløg, løg, spiskommen og basilikum. Herefter kom jeg lidt hakket squash, gulerødder og forårsløg deri. Det blev smagt til med lidt fløde, salt, peber og ristet bacon. Til sidst kom jeg lidt kogte basmatiris deri og kom det i ovnen ved 200 grader i 15-20 min. De sidste 5 min. kom jeg revet cedderost på toppen.

Selvom det smagte godt, var der alligevel en del til overs, som Martin får med på madpakken i morgen ;)

1 kommentar:

  1. Mmh lækkert! Jeg er simpelthen nødt til at prøve at smage hokaidogræskarsuppe en dag..

    SvarSlet