♥ Astrid og Aksel ♥

♥ Astrid og Aksel ♥

mandag den 17. august 2015

G U L D

Ordkløveri og det rene g u l d fra en dreng på 3 år!


Kænguru er blevet kaldt en "hoppehest"- det var egentlig ikke helt ved siden af, når ordet ikke lige kunne findes.
 
Numse- er konsekvent blevet kaldt for "munse", siden han var 2,5 på trods af, at han sagtens kan udtale ordet.
 
Græsmeskin- græsslåmaskine
 
Tidsler- av av'er (muligvis navngivet pga. bitter erfaring?)

Aksel: "Da jeg var en lille lillebror var jeg inde i din mave, men ikke Astrid, det var der ikke plads til, for så "slåsed" vi bare!"
Mig: "Hvor var Astrid så?"
Aksel: "Hun var i fars mave".
 
 I forbindelse med Aksels opdagelse af familiebånd-
Aksel: "Jeg låner mormor nu, nu er det min tur til at have hende" (fordi jeg fortalte at det var min mor).

Store tanker på spil, når man er 3 år og 4 måneder -
Aksel: "Far, hvis man har penge kan man købe aftensmad.. og en cykel... og en stor "græsmeskin" man kan sidde på". Far: "Ja det kan man". Aksel: "Men man kan ikke købe en ny mor og far. .." (efterfulgt af en stor tænkepause). 💙

En aften, siddende i sin seng kommer Aksel pludselig i tanke om, at han i påsken, var forsøgt at blive vænnet af med sutten (der var han dog ikke helt parat endnu, og sutten røg først nogle uger senere).

Aksel: "Far hvorfor kom der en kylling og tog mine sutter?"
Martin: "øhhhvad for en kylling?"
Aksel: "Den der kylling, der lægger æg ud af numsen, men som man godt kan spise uden at få lort på fingrene!"
Martin: "Nååå påskeharen!".

Forsøger at nedskrive alle hans geniale vendinger, men det er ikke altid nemt at huske, men heldigvis kommer der uden tvivl flere og flere!


1 kommentar: